czwartek, 6 listopada 2014

Czym dla mnie był upadek Muru Berlińskiego?



Odczucia ludzi po upadku Muru Berlińskiego

Nie ulega wątpliwości, że upadek Muru Berlińskiego to bardzo ważny moment w historii całej Europy. Był to początek nowej rzeczywistości i zmienił życie wielu osób. A co sądzą o tym inni? Poniżej zamieściłyśmy komentarze różnych ludzi.

,,Upadek Muru Berlińskiego z pewnością był bardzo ważnym momentem zarówno w historii Niemiec jak i całej Europy. To przełomowe wydarzenie, jednak na mnie nie wywarło szczególnego wrażenia. W moim życiu niewiele się zmieniło. Być może dlatego, że byłem jeszcze dzieckiem i niewiele interesował mnie świat polityczny.”
                                                                                                   Mieszkaniec Warszawy, 40 lat


,,Upadek Muru Berlińskiego to wielki przełom w moim życiu. Zerwanie granicy między Wschodem, a Zachodem bardzo wpłynęło na funkcjonowanie ludzi w Polsce. Oczywiście zmieniło je na lepsze. W sklepach nie było już tak dużych kolejek, produkty stały się bardziej dostępne. Po upadku Muru standard mojego życia znacznie się podniósł.”
                                                                                                Mieszkaniec Warszawy, 60 lat

,,Uważam, że upadek Muru Berlińskiego wiele wniósł do życia Polaków. Poprawiła się nasza gospodarka i mogliśmy bez trudu przekraczać granice. Łatwiej było zdobyć różne towary.  Ja nie odczułam różnicy w moim życiu. Może to dlatego, że byłam młoda. Poza tym mój tata miał magazyn z produktami spożywczymi, więc niczego mi nie brakowało. Miałam dostęp do wszystkich produktów. Nie przeczę jednak, że upadek Muru wiele zmienił w funkcjonowaniu państw wschodu. Wydarzenie to sprawiło że nasze życie się poprawiło.”
                                                                                                Mieszkanka Warszawy, 40 lat

,,Szczerze mówiąc  niewiele wiem na temat upadku Muru Berlińskiego. To wydarzenie nie dotyczyło mnie bezpośrednio. Moje życie w ogóle nie uległo zmianie. Wszystko pozostało tak jak dawniej.”
                                                                                                       Mieszkaniec Francji, 50 lat

Jak widzimy każdy ma inne skojarzenia z upadkiem Muru Berlińskiego. Każdy czuł co innego po tym wydarzeniu. Jedno jest pewne. Upadek Muru był historycznym momentem. Pozostanie symbolem wolności i równości dla wielu pokoleń. 
                    
                                                                                                        Aleksandra Piasecka

                                                                                                         Marta Solarz


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz